Gyakran ismételt kérdések

Tartalomjegyzék

Utazás

Mikor és hová utazhatok a VOLÁNBUSZ nemzetközi járataival?

A VOLÁNBUSZ Zrt. / EUROLINES HUNGARY partnereivel közösen 19 ország mintegy 150 városát teszi elérhetővé nemzetközi menetrendszerinti járatokkal. 

Kérjük, tájékozódjon "Menetrendi kereső", vagy "Online vásárlás" menüpontjainkban, ahol minden városról talál menetrendi információt, ahová menetjegyeket értékesítünk. 

Jegyvásárlás

Hol és mikor válthatók meg a nemzetközi járatokra a jegyek?

A járatok telítettségére való tekintettel az elővételben történő jegyvásárlás a javasolt, melyre lehetőség van: 

A járatokra csak helyfoglalás nem lehetséges, a menetjegyet elővételben kötelező megvásárolni.


Lehetséges-e elővételben megváltani a szükséges menetjegyet?

Természetesen lehetséges, sőt, javasolt, hiszen a járatok meglehetősen telítettek. 

A nemzetközi járatok közlekedése általában 2 menetrendi időszakra kerül meghirdetésre: 

  • nyári menetrendi időszak: április 1-jétől október 31-ig 
  • téli menetrendi időszak: november 1-jétől március 31-ig 

A menetrendi időszakok kezdete előtt kb. 60 nappal nyitjuk meg az értékesítést az egész időszakra szólóan.

Az adott időszaki nyitásokról honlapunkon tájékozódhatnak.


Hogyan tudom interneten megvásárolni nemzetközi menetjegyemet?

  • Nemzetközi menetjegyét online megvásárolhatja a VOLÁNBUSZ / EUROLINES HUNGARY honlap online jegyvásárlási felületén, követve az online vásárlási tájékoztatóban is leírt lépéseket. 
  • A fizetés a CIB Bank internetes fizetési rendszerén keresztül történik.
  • A CIB Bank internetes fizetési rendszere a MasterCard bankkártyákat, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electront csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyákkal történő fizetés lehetőségét teszi lehetővé.

A FlixBus égisze alatt közlekedő járatokra a cég honlapján lehetséges az online jegyvásárlás. 


Milyen dokumentumok szükségesek a nemzetközi menetjegy megvásárlásához?

  • A nemzetközi menetjegy névre szól, így személyes vásárlás során az utazó utazási okmányát és – amennyiben kedvezményes jegyet vásárol – a kedvezményre jogosító okmányt (pl. diákigazolvány) kell bemutatni, ezek hiányában a nemzetközi menetjegy kiadása nem lehetséges. 
  • Online vásárlás esetén ugyanezeket az adatokat szükséges megadni a rendszerben. 
  • Amennyiben Ön Törzsutasunk, úgy a menetjegy megvásárlásához a Törzsutas Igazolvány és a Törzsutas Kártya is szükségesek. 

Online jegyvásárlás 

Online vásároltam nemzetközi menetjegyet a VOLÁNBUSZ / Eurolines Hungary honlapján, de az nem érkezett meg e-mailcímemre. Mit tegyek?

Először, kérjük, érdeklődjön számlavezető bankjánál a vásárlás státuszáról (sikeres volt-e?). 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a bankoktól kapott értesítő SMS-ek gyakran csak arról tájékoztatnak, hogy az összeg zárolása történt meg, azonban ha a tranzakció sikertelen volt, úgy a zárolást a számlavezető bank a későbbiekben feloldja. 

Amennyiben számlavezető bankjától azt a választ kapja, hogy a tranzakció sikeres volt, úgy kérjük, írjon e-mailt a tranzakció adataival (tranzakció azonosító szám, banki engedélykód, kinek, mikorra és hova történt a vásárlás) nekünk, hogy megvizsgálhassuk rendszerünket. A vizsgálat eredményéről írásban értesítjük. 

Amennyiben bankjától azt a választ kapja, hogy a tranzakció nem volt sikeres, úgy kérjük, ismételje meg a tranzakciót. 

Online vásároltam nemzetközi menetjegyet a FlixBus honlapján, de az nem érkezett meg e-mailcímemre. Mit tegyek? 

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot a FlixBus céggel. 


 

Online vásároltam nemzetközi menetjegyet a VOLÁNBUSZ / Eurolines Hungary honlapján, melynek egyik útja Open, de csak egy értesítőt kaptam. Hogyan juthatok a jegyemhez?

Ahogyan az az online vásárlásról szóló tájékoztatóban, és az Open opció kiválasztásakor megjelenő pop-up ablakban is szerepel, amennyiben online vásárolt menetjegyének bármelyik szakasza Open, úgy rendszerünk csak egy értesítőt küld az Ön által megadott e-mailcímre. 

A menetjegyet személyesen Budapesten, a Népliget autóbusz-állomás nemzetközi pénztárában veheti fel. 

E-mailben elküldeni a menetjegyet nem áll módunkban – még a dátumra szóló szakaszra sem. 

Ülőhely

Hogyan tudok a járatokon ülőhelyet biztosítani magamnak?

A nemzetközi járatokon minden utas ülőhelyen utazik. A menetjegyek alapvetően férőhelyre vásárolhatók (az ülőhely a vásárláskor nem kerül meghatározásra, az az autóbuszon választható, vagy a check-innél, amennyiben az adott járatra biztosított ez a szolgáltatás). Ha egy járatra elővételi ülőhelyfoglalás lehetséges, úgy már a vásárlás során kiválasztható az ülőhely.

Menetjegy

Mit kell tudni a menetjegyekről?

  • A megváltott jegy az utast előre meghatározott útszakaszon és járaton, egyszeri vagy retúr utazásra jogosítja fel, függően attól, hogy egy úti, vagy retúr jegy került megvásárlásra. 
  • Minden menetjegy tartalmazza az utazáshoz szükséges utazási példányokat, melyeket utazáskor a check-in, vagy a járati személyzet bevon, illetve a meghirdetett vonalakon, ahol ez lehetséges, a jegyen szereplő QR kódot olvassa be. 
  • Utazni csak érvényes menetjegy birtokában lehet, az utaslistán való szereplés önmagában nem jogosít utazásra. 
  • A menetjegyek csak abban az időpontban, csak azon a járaton jogosítanak utazásra, amelyre megváltották őket. 

Meddig vagyok köteles megőrizni a jegyemet?

A menetjegyet az utazás ideje alatt végig meg kell őrizni, az online vásárolt menetjegyet elektronikus formában is.


Fizethetek a nemzetközi jegyért Erzsébet utalvánnyal, Erzsébet kártyával, vagy Szép Kártyával?

Nemzetközi menetjegy nem vásárolható Erzsébet utalvánnyal, Erzsébet kártyával, vagy Szép Kártyával, ezek felhasználási szabályai miatt. 


Felhasználható-e az elővételben váltott menetjegyem az azon feltüntetett időpontnál korábbi, vagy későbbi utazásra?

  • A menetjegy csak az azon feltüntetett időpontban és járaton használható fel utazásra, azonban lejárata előtt módosítható, amennyiben az igénybe vett kedvezmény erre lehetőséget ad. Lejárt menetjegy nem módosítható. 
  • A módosítás kezelési költség befizetésével lehetséges. 
  • A módosítási lehetőségekről bővebben a Módosítás, visszaváltás menüpontban olvashat. 

Mit tehetek, ha hibás adatokat tartalmaz a megvásárolt menetjegy?

Kérjük, hogy személyes vásárláskor még a helyszínen ellenőrizze a megvásárolt menetjegyet, és rögtön jelezze kollegánknak, amennyiben eltérést tapasztal. Ilyenkor kollegáink díjmentesen javítják a téves adatot. 

Online vásárlás során a vásárlás adatai többször ellenőrizhetők, kérjük, hogy legkésőbb, mielőtt a fizetés gombra kattint, ellenőrizze az adatokat. 

Utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni, ilyenkor a menetjegyet – ha az igénybe vett kedvezmény engedi – már csak kezelési költség befizetésével módosítjuk. 


Elfelejtettem/nem tudtam kinyomtatni online vásárolt nemzetközi menetjegyemet, hogyan utazhatok?

Amennyiben Budapestről indul, úgy a nemzetközi pénztárban lehetősége van a VOLÁNBUSZ weboldalán vásárolt menetjegyének kinyomtatását kérni annak nyitva tartási idejében, 500 forintos jegyenkénti kezelési költség befizetése ellenében. 

Vidéki felszállóhelyeken, illetve külföldön ez a lehetőség nem biztosított, így ilyen esetben csak új menetjegy megvásárlásával tud utazni. 

Bizonyos vonalakon, illetve járatokon lehetséges a kinyomtatott menetjegy nélkül való utazás, melyről bővebben itt olvashat. 

Számla 

Mi a számla igénylés módja nemzetközi menetjegy vásárlásánál?

  • Pénztári és járművezetői értékesítés során a számla igényt a vevőnek mindig a vásárlás során kell jelezni. A hatályos jogszabály értelmében utólagos számlakiállításra nincs mód. 
  • A VOLÁNBUSZ / Eurolines Hungary honlapján történő online vásárlás esetén a vásárlás során szíveskedjen a megfelelő menüpontban jelölni számlaigényét, és megadni a számlázási nevet és címet, valamint az e-mail címet, amelyre a számlát kéri. Sikeres vásárlás esetén értékesítő rendszerünk automatikusan megküldi az E-számlát a megadott címre 24 órán belül. 
  • A számla az e-mail mellékleteként található meg PDF formátumban, digitálisan aláírt, adóigazgatási elszámolásra alkalmas. 
  • Az elektronikus számla csak elektronikus formában alkalmas adóigazgatási azonosításra, így azt az elévülési idő végéit elektronikus formában meg kell őrizni.  

Check-in

Mi az a check-in?

Egyes nemzetközi járatok esetében a Népliget autóbusz-állomás nemzetközi pénztár helyiségében alkalmazott beszállítási rendszer, melynek során megtörténik a menetjegy és az utazási okmányok, valamint a kedvezményre jogosító okmányok ellenőrzése. 

További információkért kérjük, kattintson!

Utazás 

Mi szükséges az utazáshoz?

- A VOLÁNBUSZ-nál / EUROLINES HUNGARY-nál, vagy partnereinél vásárolt érvényes menetjegy,
- kedvezményes jegy esetén az igénybe vételre jogosító igazolvány, igazolás (pl. diákigazolvány),
- érvényes, sértetlen utazási okmány


Milyen szolgáltatások vehetők igénybe a nemzetközi járatokon?

A járatokon igénybe vehető szolgátatásokról bővebben itt tájékozódhat!

Gyermek, fiatalkorú utazása nemzetközi járaton 

Fel tudok-e szállni az autóbuszra a babakocsiban ülő gyermekemmel?

Amennyiben az autóbusz kialakítása lehetővé teszi, úgy a gyermekkocsi elhelyezhető az autóbusz fedélzetén úgy, hogy az a többi utast ne zavarja. A gyermek biztonságos elhelyezése ebben az esetben is a szülő/kísérő feladata. 

Amennyiben a fedélzeten nem helyezhető el a babakocsi, úgy kérjük, helyeztesse azt el a gépkocsivezetővel összecsukott állapotban az autóbusz csomagtartójába. 

A 3 éven aluli gyermekek esetében gyermekülés biztosítása ajánlott, illetve kötelező, amennyiben az utazás olyan országba irányul, vagy áthalad olyan országon, ahol annak használata kötelező. 

A FlixBus égisze alatt közlekedő járatokon a gyermekülés biztosítása kötelező 3 év alatti gyermek részére, anélkül nem utazhat. 


16 év alatti gyermekem utazhat egyedül nemzetközi járaton?

Nem, 16 év alatti fiatalkorúak a nemzetközi járatokon csak felnőtt (18. életévét betöltött) kísérővel utazhatnak, egyedül nem. További információ itt olvasható.

A FlixBus égisze alatt közlekedő járatokon 15 év alattiak nem utazhatnak egyedül. 

Fogyatékkal elő személy utazása nemzetközi járaton

Fogyatékossággal élő emberként segítségre szorulok, mit kell tennem?

Kérjük, tájékozódjon a szükséges tennivalókról itt


Vakvezető/segítő kutyámmal szeretnék utazni nemzetközi járaton. Mit kell tennem?

Kérjük, tájékozódjon a tennivalókról itt

Állat, poggyász és kerékpárszállítás 

Szállíthatok-e állatot nemzetközi autóbuszjáraton?

  • Állat csak a Budapest-Szabadka vonalakon szállítható, olyan zárt szállítóeszközben (pl. zárható táska, kosár), amely a kézipoggyász méretét nem haladja meg, és biztosítja, hogy az állat az utazás során nem szabadul ki. 
  • Állat részére 50%-os, de retúrkedvezményt nem tartalmazó menetjegy vásárolható személyesen. 
  • Az állat szállításához szükséges okmányokról (pl. útlevél) minden esetben az utasnak kell gondoskodnia. 
  • Az állat által okozott kárért a szállítója felel.
  • A VOLÁNBUSZ Zrt-nek / EUROLINES HUNGARY-nak jogában áll az egy járaton az utastérben fuvarozható állatok legnagyobb számát meghatározni. 

Biztosítva vannak a csomagjaim?

A VOLÁNBUSZ-nál / EUROLINES HUNGARY-nál vásárolt nemzetközi menetjegyek az utazásra szólóan baleset és poggyászbiztosítást tartalmaznak, melyről szóló tudnivalók a honlapunkon olvashatók


Mennyi poggyászt vihetek magammal nemzetközi utazásomhoz?

A poggyász-szállítással kapcsolatos információkról kérjük, tájékozódjon itt

A poggyászokra vonatkozó feltételekről részletesen a Nemzetközi Utazási feltételekben olvashat. 


Szállíthatok-e kerékpárt nemzetközi autóbuszjáraton?

A kerékpár szállítási feltételekről kérjük, tájékozódjon itt


Kísérő nélküli poggyászt szeretnék küldeni nemzetközi járaton. Mit kell tennem?

A nemzetközi járatokon kísérő nélküli poggyász szállítását nem vállalja a VOLÁNBUSZ Zrt. / EUROLINES HUNGARY, autóbuszainkon csak az utazók szállíthatják poggyászaikat. 
Román partnerünk, a Eurolines Romania a következő vonalakon vállalja utas nélküli poggyász szállítását: 

  • 793 (Bukarest)-Budapest-Verona-Brescia-Milánó-Torino-Nizza-Marseille-Avignon-Nimes-Montpellier 
  • 787 (Bukarest)-Budapest-St. Gallen-Zürich-Bern-Lausanne-Genf 

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot közvetlenül az Eurolines Romania céggel a szállítás egyeztetése érdekében. 

Kedvezmények 

Diákként vagy hallgatóként milyen kedvezményekre tarthatok igényt nemzetközi jegyek vásárlásakor?

Több nemzetközi járaton a diákok 10%-os kedvezményre jogosultak. Amennyiben érvényes diákigazolványát bemutatja, úgy személyes vásárlás során az értékesítők automatikusan érvényesítik a kedvezményt az olyan járatokon, ahol ez meg van hirdetve (amennyiben nem vesz igénybe más kedvezményt), illetve online vásárlás során a rendszer a kedvezménnyel csökkentett árat tünteti fel a diákigazolvány adatainak megadása esetén azon viszonylatok esetében, ahol van ez a kedvezmény. 

A 10%-os diákkedvezmény érvényes magyar diákigazolvány, ISIC vagy IYTC kártya megléte esetén vehető igénybe. 


Diákként mire kell odafigyelnem, hogy a nemzetközi utazási kedvezményre jogosult legyek?

A diákkedvezményű menetjeggyel történő utazáshoz  érvényes diákigazolvány is szükséges.

Régi formátumú magyar diákigazolvány

Új formátumú magyar diákigazolvány

ISIC igazolvány

IYTC igazolvány


Nyugdíjasként milyen kedvezményre vagyok jogosult nemzetközi jegy vásárlásakor?

Több nemzetközi járaton az időskorúak betöltött 60. életévük után 10% kedvezményre jogosultak a teljesárú jegy árából. Ezen kedvezmény igénybe vételéhez nem szükséges a nyugdíjas igazolvány megléte. 


65 év felett utazhatom díjmentesen a nemzetközi járatokon?

Nem, a nemzetközi járatokon nincs ilyen kedvezmény. 60 év felettiek 10%-os kedvezményt vehetnek igénybe a teljesárú menetjegy árából több nemzetközi járaton. 


Milyen utazási kedvezményt vehetek igénybe gyermekemmel nemzetközi jegy vásárlásakor?

A nemzetközi járatok többségén a következő gyermek kedvezmények érvényesek: 

  • 0-3 év között 80%
  • 4-11 év között 50% 

16 éven aluli (FlixBus égisz alatt közlekedő járatok esetén 15 éven aluli) gyermek csak 18 év feletti kísérővel utazhat, és ekkor is szükséges, hogy a gyermek szülője, vagy gondviselője kitöltse a honlapunkon található nyilatkozatot


Csoportosan utazva milyen kedvezményeket igényelhetünk a nemzetközi járatokon?

Amennyiben több, mint 10 fő szeretne együtt utazni, kérjük, írjanak nekünk, és egyedi elbírálás után tudatjuk Önökkel az igénybe vehető kedvezmény mértékét. 

A FlixBus égisze alatt közlekedő járatok esetében a cég honlapján az utazási adatok megadása után megjelenik az igénybe vehető kedvezmény. 


Szociális helyzetem, vagy tartós betegségem miatt milyen utazási kedvezményekre vagyok jogosult?

Nemzetközi járatokon szociális helyzetre, vagy tartós betegségre való tekintettel nem vehető igénybe kedvezmény. 

Módosítás

Mi módosítható a jegyen?

A VOLÁNBUSZ Zrt. / EUROLINES HUNGARY cégnél vásárolt menetjegyen: 

  • az utazási okmány száma
  • az időpont (másik időpontra, napra, vagy időpont nélküli jegyre /Open/ is)
  • a jegyen szereplő viszonylat azonos járaton történő hosszabb szakaszú utazásra (rövidebb szakaszú utazásra, vagy más városba nem)

Külföldi partnereinknél vásárolt menetjegyen: 

  • csak az időpont (másik időpontra, vagy másik napra, de időpont nélküli (Open) jegyre nem) 

Flixbus égisze alatt közlekedő járatokra szóló menetjegyek esetében: 

Módosítani szeretném VOLÁNBUSZ / Eurolines Hungary járatra szóló nemzetközi menetjegyem, mit kell tennem?

Kérjük, olvassa el figyelmesen az alábbi lehetőségeket, és az Ön esetére szóló leírást kövesse:

a.    Menetjegyét a VOLÁNBUSZ-nál / EUROLINES HUNGARY-nál vásárolta, és még egyik szakaszát sem utazta le a menetjegynek 

Amennyiben az igénybe vett kedvezmény a módosítást lehetővé teszi, kérjük, fáradjon be Budapesten a Népliget autóbusz-pályaudvar nemzetközi pénztárába, vagy valamelyik szerződött partner irodánkba a módosítás elvégzése érdekében. 

Tekintettel a járatok telítettségére, célszerű a módosítást jóval a menetjegyen szereplő indulási idő előtt elvégezni. 

A módosítás díjköteles, ezért az Utazási Feltételekben felszámolt kezelési költség fizetendő. Felhívjuk figyelmét, hogy módosításkor esetleges további költségek is felszámításra kerülhetnek (pl. jegyárkülönbözeti díj, pótlék).

b.    Menetjegyét a VOLÁNBUSZ-nál / EUROLINES HUNGARY-nál vásárolta, és már külföldön van, a visszaútját szeretné módosítani 

Kérjük, fáradjon be külföldi partnerünk valamelyik irodájába és kérje ott menetjegyének módosítását. 

Tekintettel a járatok telítettségére, célszerű a módosítást jóval a menetjegyen szereplő indulási idő előtt elvégezni. 

Felhívjuk figyelmét, hogy a módosításért partnerünk kezelési költséget számíthat fel. 

c.    Menetjegyét a VOLÁNBUSZ-nál / EUROLINES HUNGARY-nál vásárolta, külföld-Magyarország-külföld viszonylatban, és a külföldi indulás időpontját szeretné módosítani 

Kérjük, fáradjon be külföldi partnerünk valamelyik irodájába és kérje ott menetjegyének módosítását. 

Tekintettel a járatok telítettségére, célszerű a módosítást jóval a menetjegyen szereplő indulási idő előtt elvégezni. 

Felhívjuk figyelmét, hogy a módosításért partnerünk kezelési költséget számíthat fel, valamint arra, hogy a Magyarország-külföld szakaszú menetjegyet külföldi partnerünk nem tudja módosítani. 

d.    Menetjegyét külföldi partnerünknél vásárolta, és a Magyarország-külföld viszonylatot szeretné módosítani 

Kérjük, fáradjon be Budapesten a Népliget autóbusz-pályaudvar nemzetközi pénztárába, vagy valamelyik szerződött partner irodánkba a módosítás elvégzése érdekében. 

Tekintettel a járatok telítettségére, célszerű a módosítást jóval a menetjegyen szereplő indulási idő előtt  elvégezni. 

A módosítás díjköteles, ezért az Utazási Feltételekben felszámolt kezelési költség fizetendő. 

Visszaváltás 

Lehetséges-e visszaváltani a feleslegessé vált nemzetközi menetjegyet?

A VOLÁNBUSZ-nál / EUROLINES HUNGARY-nál vásárolt menetjegy visszaváltható, ha: 

  • a menetjegyen szereplő kedvezmény a visszaváltást lehetővé teszi
  • a jegy még érvényes (a rajta szereplő utazási nap még nem érkezett el)
  • a fel nem használt menetjegyet átadja 

A visszaváltás a VOLÁNBUSZ Zrt. / EUROLINES HUNGARY szabályai szerinti kezelési költség felszámítása mellett, a jegyváltás helyén történhet.

A felszámított kezelési költségekről és a visszaváltásról további információkat weboldalunkon talál. 

Online vásárolt menetjegyekre visszatérítés Budapesten kérhető, a megfelelő formanyomtatvány kitöltésével. A kezelési költséggel csökkentett összeget a VOLÁNBUSZ Zrt. / EUROLINES HUNGARY átutalja arra a bankszámlára, ahonnan az a vásárláskor érkezett. 

Felhívjuk figyelmét, hogy külföldi partnereinknél vásárolt menetjegy visszatérítése nem áll módunkban, ilyen igényével ahhoz a partnerhez kell fordulnia, ahol a menetjegyét megvásárolta. 

A FlixBus égisze alatt közlekedő járatokra szóló menetjegyek visszaváltásával kapcsolatban a FlixBus honlapján olvashatók az irányadóak.